Van een inspiratiepagina over paprika tot een blog met recepten voor op de wegwerpbarbecue en een artikel over het verschil tussen kruid- en pepernoten. In opdracht van Write Now Communicatie schrijf ik content voor de website van supermarktketen Jumbo. Allemaal om de consument te inspireren en enthousiasmeren met de producten uit de winkels aan de slag te gaan.
Als journalist bij DPG Media werk ik onder andere voor de titels AD, BN DeStem en PZC. Zo schreef ik al over de rampzalige gevolgen van corona op de economie van Curaçao, portretteerde ik de Zeeuwse digital nomad Alex Malone, en verzorg ik vaste rubrieken, als Eens een Zeeuw, altijd een Zeeuw. In de zomer van 2019 had ik mijn eigen serie: ‘Op avontuur in Zeeland’.
Regionaal nieuws verdient soms een groter podium dan het via de lokale omroepen kan krijgen. Daarom is het samenwerkingsverband NOS Bureau Regio in het leven geroepen. Ik versterk de redactie als ‘onliner’ en schrijf artikelen voor NOS.nl op zo’n manier dat ze voor een breed publiek interessant en begrijpelijk zijn. Zoals dit artikel over de PFAS-problematiek in Zeeland, of de schaatspret in het noorden van Nederland.
Rijkswaterstaat Zee en Delta renoveert de komende jaren tientallen bruggen, sluizen, wegen en waterwerken in Zeeland. Accurate communicatie over de werkzaamheden is bij een project van dit formaat van groot belang. Daar droeg ik – onder de vleugels van communicatiebureau Tappan – twee jaar lang een steentje aan bij. Door onder andere teksten te schrijven voor de nieuwsbrieven, social media en het e-zine.
Voor Moore DRV kruip ik in de rol van de bedrijfsjournalist. Ik teken de verhalen op van ondernemers in Zeeland, Brabant en Zuid-Holland en interview personeelsleden over hun ervaringen op de werkvloer. Met het doel om zowel nieuwe klanten als medewerkers te werven. Voorbeelden daarvan zijn de interviews met Timmermans Verspaningstechniek, Stichting Inzet voor Zorg en Kastenstudio Zeeland.
Interview ik de ene keer de directeur van ABN Amro MeesPierson over slimme alternatieven voor geld op de bank. Spreek ik de andere keer de voorzitter van de Zeeuwsche Vacaturebank over toekomstige problemen op de arbeidsmarkt. Zo schrijf ik voor Zeeland Business Magazine steeds weer over zakelijke onderwerpen die lokale ondernemers in de provincie bezighouden.
Als reislustig journalist en tekstschrijver is er haast geen toepasselijker bedrijf om voor te schrijven dan KLM. In opdracht van Hearst Magazines maakte ik al eens een cityguide Willemstad, voor de decembereditie van Flying Dutchman in 2019 . Die samenwerking kreeg in het najaar van 2023 een vervolg met een reisverhaal over Curaçao voor de online Travel Tales.
TipsCuracao.nl is hét platform over Curaçao. Of je nu op het eiland woont, stage loopt, of vakantie viert: hier vind je de beste tips voor een fantastische tijd op ‘dushi’ Curaçao. Van de mooiste stranden tot de beste restaurants, en van de gezelligste happy hours tot de fijnste wijken om te verblijven. Een eigen project, waarbij ik mijn liefde voor het eiland combineer met mijn liefde voor schrijven.
Blogs, categorieteksten en landingspagina’s. Ik schrijf ze voor online marketingbureau Increase vlot en volledig SEO-proof. Op basis van de meegegeven zoekwoorden, deskresearch en een flinke dosis creativiteit. Zo zorg ik er samen met de SEO-specialisten voor dat de websites van klanten als Pure Energie, Fotobehang.com en Dr.Veggie goed vindbaar zijn in de bekende zoekmachines zoals Google.
Red Bull is een internationaal merk dat de lokale consument zoveel mogelijk bedient in de eigen taal. Write Now Communicatie schakelt mij daarom geregeld in om de Engelse copy van het hoofdkantoor naar het Nederlands te vertalen. Dat doe ik op zo’n manier dat ik oog houd voor de leesbaarheid. Zo schreef ik bijvoorbeeld artikelen over het Red Bull Junior Team, durfal Felix Baumgartner en het snelste schaatssport ter wereld: Red Bull Crashed Ice.